dr Agnieszka Kozerska
Dr Agnieszka Kozerska
e-mail: a.kozerska@ujd.edu.pl
Wykształcenie:
Dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Studiów Edukacyjnych); mgr matematyki
Zainteresowania naukowe:
Uczenie się w okresie późnej dorosłości; Aktywność osób starszych; Teorie uczenia się osób dorosłych, Obszary samokształcenia osób dorosłych; Kreowanie własnego środowiska edukacyjnego przez osoby dorosłe; Przestrzenie edukacyjne osób starszych; Zastosowanie metod statystycznych w badaniach społecznych
Profile na portalach naukowych:
https://www.researchgate.net/profile/Agnieszka_Kozerska
https://ajd.academia.edu/AgnieszkaKozerska
https://scholar.google.pl/citations?user=HTI2CWUAAAAJ&hl=pl
Podręczniki/skrypty akademickie
Kozerska A., Augustyńska U., Statystyczna analiza danych w badaniach pedagogicznych z wykorzystaniem programu Statistica. Zbiór ćwiczeń., Częstochowa, 2006.
Escuder-Mollon P., Gil A., Ochoa L., Nowacka U., Piasecka M., Kozerska A., Górna J., Napora E. (2014). Zestaw narzędzi ewaluacyjnych dla instytucji oświatowych. Zwiększenie wpływu edukacji na jakość życia seniorów, Częstochowa: Wydawnictwo AJD.
Wybrane publikacje
Gofron A., Kozerska A. (red.) (2012). Podstawy edukacji. Propozycje metodologiczne. Kraków.
Kozerska A. (red.) (2016). Podstawy Edukacji. Zrównoważony rozwój. AJD Częstochowa.
Ciechanowska, D., Kozerska, A. (2022). Transformative Learning of Educationally Active Women in the Context of the COVID-19 Pandemic. The New Educational Review, 70, 57-67.
Kozerska, A. (2022). The Concept of Successful Ageing from the Perspectives of Older Adults: An Empirical Typology. Kultura i Edukacja, 2 (136), 215-233.
Kozerska A. (2021), Predictors of the existential dimension of gerotranscendence in women. Intergenerational differences. Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio, 4, 161-179.
Kozerska A. (2020). Activity Models in Late Adulthood. Educational Context. Przegląd Badań Edukacyjnych, 31(2), 187-207.
Kozerska A., Piasecka M., Napora E., Balloni J. i in. (2020). Technologies (IT) in the management of hospitals in Poland GESITI Research Project at Region Silesia Report. [W:] Balloni A. (Red.) Why GESITI? An Evaluation of the Management Information System and Technology in Hospitals - Panorama, Trends, and Perspectives in Health. The Conclusion & Road Map. Wyd: KEMFO - Knowledge Empowerment Foundation., s. 339-364.
Kozerska A. (2019). Edukacja w późnej dorosłości na tle przemian w naukach społecznych. Rocznik Andragogiczny, 153-170.
Kozerska A. (2018). Międzypokoleniowe różnice w rozumieniu pojęcia pomyślnego starzenia się. Edukacja Dorosłych 1, 73-93.
Kozerska, A. (2017). Older people’s education: the case of Poland. Journal of Educational Sciences, 2, 106-118.
Kozerska, A. (2016). Educational aspects of Polish seniors’ participation in religious organisations as well as organisations promoting knowledge. Studies in the Education of Adults, 48(1), 4-22.
Kozerska, A. (2015). Edukacja seniorów w kontekście koncepcji pomyślnego starzenia się: kontrowersje i wątpliwości. Edukacja Dorosłych 2, 23-36.
Kozerska, A. (2015). Life satisfaction among people aged 60 and over, participating in restricted social networks in Poland: related variables. Problems of Education in the 21th Century, 67, 29-39.
Kozerska A. (2013). Wywiad narracyjny w badaniach nad uczeniem się człowieka dorosłego w kontekście historii jego życia. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 2(81), 29-35.
Kozerska A. (2013). Obiektywne środowisko edukacyjne seniorów w Polsce, Edukacja Dorosłych, 2(69).
Kozerska A. Napora E., Piasecka M., Gil A., Górna J., Nowacka U., Ochoa L. (2014). Psycho-educational context of supporting seniors in Poland, using tools from the EDUSENIOR project. Society, Integration, Education. Proceedings of the international Scientifical Conference May 23th-24th, 2014., s.124-138. ISSN 1691-5887
Kozerska, A. (2015). Social network types among Polish senior citizens and perception of the quality of their lifes. SOCIETY, INTEGRATION, EDUCATION. Proceeding of the International Scientific Conference, May 22th-23th 2015 Rezekne, p.67-79.
Współpraca międzynarodowa
Udział w projekcie: Uniwersytet Europejski COLOURS, udział w realizacji działań w ramach WP 2/7 Collaboartion without Barriers (w 2024 roku, zadanie nr 493914)
Udział w projekcie: Evaluation toolkit on senior’s education to improve their quality of life (LLP Gruntvig), Nr ref.: 518227-LLP-1-2011-1-ES-Grundtvig-GMP; uczestnicy: Hiszpania, Włochy, Litwa, Bułgaria, Węgry, Finlandia, Polska (Akademia im. J. Długosza w Częstochowie); Instytucja koordynująca: Universitat Jaume I Castellon (Hiszpania). Czas trwania: 01.11.2011 – 31.01.2014. Charakter udziału: zatrudnienie na stanowisku badacza – naukowca.
Udział w konsorcjach i sieciach badawczych: Międzynarodowa sieć badawcza GESITI: “An Evaluation of the management of the Information Systems (IS) and Technologies (IT) in Hospitals”; Koordynator sieci badawczej prof. Antonio José Balloni, The Center for Information Technology Renato Archer (CTI) – Brazylia.; charakter udziału: wykonawca.
Pobyty i staże naukowe w ośrodkach zagranicznych: Udział w stażu naukowym i dydaktycznym (VIII-IX.2023) Slezská univerzita v Opavě, Opava, Czechy.
Staże programu LLP ERASMUS (LLP ERASMUS+): Žilinská univerzita v Žiline, Słowacja; Univerzita Palackého, Ołomuniec, Czechy; Vytautas Magnus University , Wilno, Litwa; Slezská univerzita v Opavě, Czechy; Catholic University in Ružomberok, Słowacja; University of Prešov, Słowacja.
Recenzent: czasopismo SOCIETY. INTEGRATION. EDUCATION: ISSN 1691-5887, czasopismo SAGE Open: ISSN 2158-2440.
Członek Komitetu Naukowego International Scientific Conference “SOCIETY, INTEGRATION, EDUCATION - SIE2021” Rezekne Academy of Technologies.
Członek towarzystw naukowych: Polskie Towarzystwa Andragogiczne
Pełnione funkcje:
Zastępca Dyrektora Centrum Kształcenia na Odległość UJD
Członek Komisji do Spraw jakości Kształcenia – WNS UJD
Redaktor tematyczny czasopisma Podstawy edukacji
Redaktor statystyczny czasopisma Exlibris Biblioteka Gerontologii Społecznej
W 2023 – Członek Krajowej Komisji Konkursowej w XIV edycji konkursu Studencki Nobel. Udział w pracach komisji oceniającej kandydatury studentów w kategorii Nauki Społeczne.
Opracowała: Agnieszka Kozerska