Awatar - badania migającej postaci wirtualnej

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
26 maja 2020

Dr Anna Irasiak w ramach współpracy z „Siecią Badawczą Łukasiewicz – Instytutem Technik Innowacyjnych EMAG” brała udział w projekcie „Badania nad możliwościami zwiększenia czytelności wypowiedzi w Polskim Języku Migowym przez animowaną wirtualną postać – Awatar”.

Celem przeprowadzonych badań była identyfikacja skuteczności przekazu języka migowego (PJM) przez animowaną wirtualną postać oraz cech, które w największym stopniu się do tego przyczyniają. Badania pozwoliły również na opisanie preferencji i wymagań odbiorców wobec wirtualnych postaci a także opisanie możliwości wykorzystania wirtualnych postaci w systemach informacyjnych (w urzędach, dworcach czy na stronach internetowych) oraz ocenę możliwości skutecznej integracji wirtualnej postaci z innymi systemami informatycznymi.

Jak miga awatar Michał można obejrzeć na stronie - http://www.migowisko.pl/sztukamigania/

 czarne tło, trzy takie same postacie, biały napis

 Opracowała: Anna Irasiak