Karol Motyl (english)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Karol MOTYL PhD                                    [wersja polska]  grafika przedstawia flagę Polski

  • PhD in pedagogical science; 
  • assistant professor in Department of Pedagogy at the Jan Dlugosz University in Czestochowa

 

Research interests:

  • bone marrow donation and its pedagogical implications
  • Educational Transactional Analysis;
  • temporal and spatial dimension of school life;
  • border, borderland, liminality, transitions and transgression in education;

 

 Functions:

  • Dean's Plenipotentiary for Promotion and cooperation with the social environment
  • Innovation Broker of the Faculty of Social Sciences JDU
  • Spokesperson for Science of the Jan Dlugosz University in Czestochowa (social sciences)
  • member of the Research Team of Educational Transactional Analysis at JDU in Czestochowa
  • member of the Polish Pedagogical Society
  • member of the Youth Education Scientific Team under the patronage of the Pedagogical Sciences Committee of the Polish Academy of Sciences
  • member of the National Doctoral and Habilitation Seminar organized at the University of Lodz, Poland
  • University Coordinator for the Silesian Science Festival
  • member of the editorial staff of the scientific journal "Fundamentals of Education"

    

ORCID       Nauka Polska       academia.edu       Research Gate       Google Scholar

 

Publications:

  • Gofron A., (red.), Motyl K., (red.), Podstawy edukacji. Sfera wartości i zasad – konstruowanie podmiotu, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013.
  • Motyl K., Rutkowska M., Suriak M., Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pracowników Resocjalizacji płaszczyzną współpracy studenckich kół naukowych z placówkami resocjalizacyjnymi [w:] Problemy współczesnej resocjalizacji, red. L. Pytka, red. B. M. Nowak, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Resocjalizacyjnej PEDAGOGIUM, Warszawa 2010.
  • Motyl K., Percepcja matki i atmosfera wychowawcza a postrzeganie archetypu Matki Polki [w:] Psychologiczne konteksty jakości życia społecznego, red. R. Derbis, Wydawnictwo im. S. Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2010.
  • Motyl K., System dydaktyczny Józefa Kalasantego [w:] Podstawy edukacji. Konteksty dydaktyczne, red. B. Gofron, red. A. Gofron, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.
  • Motyl K., Humor jako kategoria badawcza w pedagogice [w:] Podstawy edukacji. Propozycje metodologiczne, red. A. Gofron, red. A. Kozerska, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012.
  • Motyl K., Wartość empatii w prowadzeniu wywiadu na tle neokolonialności badań jakościowych w pedagogice [w:] Podstawy edukacji. Sfera wartości i zasad – konstruowanie podmiotu, red. A. Gofron, red. K. Motyl, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013.
  • Motyl K., O szkole jako fabryce nudy i śmiechu [w:] Podstawy edukacji. Trendy cywilizacyjne, M. Piasecka, A. Irasiak (red.), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2014.
  • Motyl K., Internetowe forum nauczycieli – wyzwanie dla pedeutologii, „Pedagogika. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie” 2014, tom XXIII.
  • Motyl K., Rytuał - od antropologii kulturowej do analizy transakcyjnej, w trakcie procedury wydawniczej, „Edukacyjna Analiza Transakcyjna” 2014, nr 3.
  • Jaskulska S., Motyl K., Gra o tron? Rytuały i gry w optyce teorii antropologicznej Clifforda Geertza i analizy transakcyjnej. Przyczynek do badania codzienności szkoły, „Studia Edukacyjne” 2014, nr 31.
  • Jaskulska S., Motyl K., Chodź ucieknijmy... czyli rzecz o akademickim nieposłuszeństwie, „Parezja” 2015, nr 3.
  • Motyl K., Możliwości wykorzystania koncepcji komizmu H. Bergsona w badaniu szkolnej codzienności, „Rocznik Polsko-Ukraiński” 2015, tom XVII.
  • Motyl K., Szkoła na krawędzi chaosu. Projekt możliwy?, „Podstawy Edukacji. Między Porządkiem a Chaosem” 2015, tom 8.
  • Motyl K., Strukturalizacja czasu uczniów. Przyczynek do badań nad czasem życia szkoły w ujęciu teorii analizy transakcyjnej, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika” 2015, tom XXIV.
  • Motyl K., Transakcyjne pozycje życiowe uczniów i studentów – próba charakterystyki z wykorzystaniem teorii analizy transakcyjnej, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika”2016, t. 25, nr 1, s. 547-556.
  • Motyl K., Time structuration theory in transactional analysis as the theoretical foundation of research into the life of school [w:] A. Rajsky (red.), Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov, Wydawnictwo Uniwersytetu w Trnawie, Trnawa 2016, s. 113-122.
  • Motyl K., Do czego Czerwony Kapturek wstydzi się przyznać…?, czyli odczytanie baśni w świetle teorii skryptu analizy transakcyjnej [w:] M. Zaorska, I. Borys (red.), Bajka i mit w sztuce i edukacji, tom 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2016, s. 105-125.
  • Motyl K., Edukacja w krajach Czarnej Afryki na przykładzie systemu oświaty Tanzanii. “Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika” 2017, t. XXVI, nr 1, s.107-120.
  • Motyl K., Transactional analysis in research into educational reality, recenzowana wieloautorska monografia pod redakcją, Wydawnictwo Uniwersytetu w Mostarze, Bośnia i Hercegovina, wysłane do druku.
  • Motyl K., Transakcyjne formy strukturalizacji czasu a jego percepcja wśród studentów (na przykładzie Polski oraz Bośni i Hercegowiny), “Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika” 2018, t. XXVII, nr 1, wysłane do druku.
  • Motyl K., Kategoria czasu w badaniach pedagogicznych (z koncepcją analizy transakcyjnej w tle), „Studia Edukacyjne” 2019, nr 53, s. 373-391.
  • Motyl K., Temporalny język procesu grupowego. Strukturalizacja czasu uczniów a dynamika klasy, „Podstawy Edukacji.” 2019, tom 12, 187–204.
  • Motyl K., Strukturalizacja czasu uczniów liceum w fizycznej przestrzeni szkoły, "Roczniki Pedagogiczne" 2020, tom 12(48), nr 2, s. 103-114.
  • Motyl K., Analiza transakcyjna jako koncepcja teoretyczna [w:] Społeczeństwo-Kultura-Wychowanie, (red.) F. Bylok, M. Łapot, K, Rędziński, Wydawnictwo UJD, Częstochowa 2020, s. 553-561.

  

Conducted student courses:

  • Introduction to education sciences
  • Basics of pedagogy for primary school teachers
  • Theoretical foundations of teaching and learning
  • Methods of educational research with elements of statistics
  • Methodology of educational research
  • Pedagogical diagnostics
  • Basics of pedagogical diagnostics
  • Andragogy
  • Information technology
  • Development tutoring
  • Personalization of the education process with elements of tutoring
  • Interpersonal contact
  • Methods of learning and studying
  • Pedagogy (on teacher's faculties)
  • Pedagogy in teaching at the third and fourth stage of education (on the teaching faculties)
  • Pedagogical preparation for teaching at all educational stages (on teacher's faculties)
  • Social readaptation
  • International standards of institutional care for minors
  • General didactics with elements of special didactics (postgraduate studies)
  • Foundations of didactics (postgraduate studies)
  • Planning and evaluation of didactic work (postgraduate studies)

 

Contact:

  • E-mail:   k.motyl@ujd.edu.pl

 

Address:

Jan Dlugosz University in Czestochowa
Faculty of Social Sciences
Department of Pedagogy

Waszyngtona 4/8
42-200 Częstochowa
room number 614