dr Karol Motyl

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Karol MOTYL                              english version   Grafika przedstawia flagę wielkiej brytanii

  • doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika;
  • adiunkt badawczo-dydaktyczny w Katedrze Pedagogiki UJD;
  • Rzecznik Nauki UJD;
  • Pełnomocnik Rektora ds. współorganizacji Śląskiego Festiwalu Nauki
  • Pełnomocnik Dziekana ds. promocji i współpracy z otoczeniem;
  • redaktor tematyczny czasopisma naukowego "Podstawy Edukacji";
  • sekretarz redakcji czasopisma naukowego "Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN"
  • członek rady samorządu Letnich Szkół Młodych Pedagogów i Pedagożek

 

  ORCID       Nauka Polska       academia.edu       Research Gate       Google Scholar

 
Kontakt:

  • k.motyl@ujd.edu.pl

Wykształcenie:

  • doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika (Akademia Ignatianum w Krakowie);
  • certyfikat 101 Transactional Analysis (United Kingdom Association for Transactional Analysis);
  • certyfikat 202 Transactional Analysis (United Kingdom Association for Transactional Analysis);
  • ukończone studia podyplomowe Zarządzanie placówką oświatową (Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie);
  • magister pedagogiki, specjalność: pedagogika opiekuńczo-resocjalizacyjna (Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie);

Zainteresowania badawcze:

  • donacja szpiku kostnego i jej pedagogiczne implikacje
  • edukacyjna analiza transakcyjna;
  • czas i przestrzeń jako wymiary życia szkoły;
  • graniczność, pogranicze i transgresja w edukacji.

Zainteresowania pozanaukowe:

  • turystyka i kultura tatrzańska;
  • podróże;
  • fotografia krajobrazu;
  • grafika komputerowa. 

Projekty naukowe i dydaktyczne:

  • pełnienie funkcji Asystenta Kierownika Projektu w projekcie Uczenie się poprzez praktykę kluczem do profesjonalnej praktyki nauczania. Kompleksowe kształcenie studentów kierun-ków ze specjalnością nauczycielską UJD, który otrzymał 1 130 588,54 zł dofinansowania w ramach konkursu osi priorytetowej III. Szkolnictwo Wyższe dla Gospodarki i Rozwoju, Dzia-łanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym; Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (POWR.03.01.00-IP.08-00-PKN/18); projekt w trakcie realizacji;
  • pełnienie funkcji Kierownika ds. technologii informacyjnych w projekcie Uniwersytet dostępny. Program wsparcia zmian organizacyjnych i podnoszenia kompetencji kadry z zakresu niepełnosprawności w UJD, który otrzymał 3 888 772,42 zł dofinansowania ramach konkursu ogłoszonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w osi priorytetowej III. Szkolnictwo Wyższe dla Gospodarki i Rozwoju, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych; projekt w trakcie realizacji;
  • pełnienie funkcji Specjalisty ds. monitoringu w projekcie Masowy, otwarty kurs polskiego języka migowego na poziomie podstawowym, który otrzymał 166 587,79 zł dofinansowania w ramach konkursu ogłoszonego w osi priorytetowej III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym; projekt w trakcie realizacji; (do 28 lutego 2020);
  • pełnienie funkcji Specjalisty ds. monitoringu w projekcie Projektowanie uniwersalne kluczem do dostępności, , który otrzymał ponad 540 000 zł dofinansowania w konkursie ogłoszonym przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, jako Instytucji Pośredniczącej dla Osi III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (konkurs nr POWR.03.04.00-IP.08-00-KPU/21 pt. „Kadra dydaktyczna dla projektowania uniwersalnego”). 
  • pełnienie funkcji Koordynatora Działań w ramach międzyuczelnianego (UAM i UJD) projektu badawczego Codzienność edukacyjna w Tanzanii z perspektywy jej uczestników, którego celem było poznanie codzienności edukacyjnej w szkołach różnego szczebla w Tanzanii, odbył się w dniach 10-24 września 2015 roku, a miejscem docelowym było miasto Dar es Salaam. Projekt został dofinansowany ze środków statutowych Wydziału Pedagogicznego UJD. Oprócz charakteru badawczego, wyjazd do Tanzanii związany był także z nawiązaniem współpracy z Faculty of Education University of Dar es Salaam. W związku z odmiennością zainteresowań badawczych, każdy z uczestników projektu realizował swój indywidualny projekt, który nie wykraczał poza przyjętą wcześniej tematykę główną:
    • dr Grażyna Barabasz (UAM) – Strategie uczenia się i nauczania w wybranych kontekstach kulturowych; kierownik projektu;
    • dr hab. Sylwia Jaskulska, prof. UAM (UAM) - Rytuał przejścia na edukacyjnej drodze młodzieży szkół średnich; koordynator projektu;
    • dr Karol Motyl (UJD) - Edukacyjna różnorodność kulturowa w badawczej perspektywie analizy transakcyjnej (na przykładzie szkół w Tanzanii);
  • współpraca z zespole badawczym opracowującym raporty indywidualne dla placówek edukacyjnych w ramach projektu „Wychować człowieka mądrego”, którego celem było wprowadzenie modelu pracy wychowawczej i resocjalizacyjnej z zastosowaniem metody tutoringu szkolnego; współorganizacja wraz z Instytutem Tutoringu Szkolnego konferencji podsumowującej projekt „Wychować człowieka mądrego”, 5 grudnia 2018, UJD.

 Publikacje:

  • Gofron A., (red.), Motyl K., (red.), Podstawy edukacji. Sfera wartości i zasad – konstruowanie podmiotu, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013.
  • Motyl K., Rutkowska M., Suriak M., Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pracowników Resocjalizacji płaszczyzną współpracy studenckich kół naukowych z placówkami resocjalizacyjnymi [w:] Problemy współczesnej resocjalizacji, red. L. Pytka, red. B. M. Nowak, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogiki Resocjalizacyjnej PEDAGOGIUM, Warszawa 2010.
  • Motyl K., Percepcja matki i atmosfera wychowawcza a postrzeganie archetypu Matki Polki [w:] Psychologiczne konteksty jakości życia społecznego, red. R. Derbis, Wydawnictwo im. S. Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2010.
  • Motyl K., System dydaktyczny Józefa Kalasantego [w:] Podstawy edukacji. Konteksty dydaktyczne, red. B. Gofron, red. A. Gofron, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.
  • Motyl K., Humor jako kategoria badawcza w pedagogice [w:] Podstawy edukacji. Propozycje metodologiczne, red. A. Gofron, red. A. Kozerska, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012.
  • Motyl K., Wartość empatii w prowadzeniu wywiadu na tle neokolonialności badań jakościowych w pedagogice [w:] Podstawy edukacji. Sfera wartości i zasad – konstruowanie podmiotu, red. A. Gofron, red. K. Motyl, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013.
  • Motyl K., O szkole jako fabryce nudy i śmiechu [w:] Podstawy edukacji. Trendy cywilizacyjne, M. Piasecka, A. Irasiak (red.), Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2014.
  • Motyl K., Internetowe forum nauczycieli – wyzwanie dla pedeutologii, „Pedagogika. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie” 2014, tom XXIII.
  • Motyl K., Rytuał - od antropologii kulturowej do analizy transakcyjnej, w trakcie procedury wydawniczej, „Edukacyjna Analiza Transakcyjna” 2014, nr 3.
  • Jaskulska S., Motyl K., Gra o tron? Rytuały i gry w optyce teorii antropologicznej Clifforda Geertza i analizy transakcyjnej. Przyczynek do badania codzienności szkoły, „Studia Edukacyjne” 2014, nr 31.
  • Jaskulska S., Motyl K., Chodź ucieknijmy... czyli rzecz o akademickim nieposłuszeństwie, „Parezja” 2015, nr 3.
  • Motyl K., Możliwości wykorzystania koncepcji komizmu H. Bergsona w badaniu szkolnej codzienności, „Rocznik Polsko-Ukraiński” 2015, tom XVII.
  • Motyl K., Szkoła na krawędzi chaosu. Projekt możliwy?, „Podstawy Edukacji. Między Porządkiem a Chaosem” 2015, tom 8.
  • Motyl K., Strukturalizacja czasu uczniów. Przyczynek do badań nad czasem życia szkoły w ujęciu teorii analizy transakcyjnej, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika” 2015, tom XXIV.
  • Motyl K., Transakcyjne pozycje życiowe uczniów i studentów – próba charakterystyki z wykorzystaniem teorii analizy transakcyjnej, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika”2016, t. 25, nr 1, s. 547-556.
  • Motyl K., Time structuration theory in transactional analysis as the theoretical foundation of research into the life of school [w:] A. Rajsky (red.), Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov, Wydawnictwo Uniwersytetu w Trnawie, Trnawa 2016, s. 113-122.
  • Motyl K., Do czego Czerwony Kapturek wstydzi się przyznać…?, czyli odczytanie baśni w świetle teorii skryptu analizy transakcyjnej [w:] M. Zaorska, I. Borys (red.), Bajka i mit w sztuce i edukacji, tom 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2016, s. 105-125.
  • Motyl K., Edukacja w krajach Czarnej Afryki na przykładzie systemu oświaty Tanzanii. “Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika” 2017, t. XXVI, nr 1, s.107-120.
  • Motyl K., Transactional analysis in research into educational reality [w:] Pedagogy, education and instruction. Conference Proceedings 3rd International Scientific Conference, Wydawnictwo Uniwersytetu w Mostarze, Bośnia i Hercegovina, Mostar 2018, s. 925-934.
  • Motyl K., Transakcyjne formy strukturalizacji czasu a jego percepcja wśród studentów (na przykładzie Polski oraz Bośni i Hercegowiny), “Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika” 2018, t. XXVII, nr 1, s. 221-230.
  • Motyl K., Kategoria czasu w badaniach pedagogicznych (z koncepcją analizy transakcyjnej w tle), „Studia Edukacyjne” 2019, nr 53, s. 373-391.
  • Motyl K., Temporalny język procesu grupowego. Strukturalizacja czasu uczniów a dynamika klasy, „Podstawy Edukacji.” 2019, tom 12, 187–204.
  • Motyl K., Strukturalizacja czasu uczniów liceum w fizycznej przestrzeni szkoły, "Roczniki Pedagogiczne" 2020, tom 12(48), nr 2, s. 103-114.
  • Motyl K., Analiza transakcyjna jako koncepcja teoretyczna [w:] Społeczeństwo-Kultura-Wychowanie, (red.) F. Bylok, M. Łapot, K, Rędziński, Wydawnictwo UJD, Częstochowa 2020, s. 553-561.
  • Motyl K., Bone marrow transplantation from the donors’ perspective – a contribution to research in the field of health pedagogy, "International Journal of Special Education" 2022, nr 36(2), s. 36-43. https://doi.org/10.52291/ijse.2021.36.16 
  • Motyl K.,  Czy to, co bliskie, można badać z daleka? Rozterki dotyczące wywiadów online z dawcami szpiku kostnego, "Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN" 2023, nr 1(19), s. 94-104. https://doi.org/10.15290/parezja.2023.19.08 
  • Motyl K., Antropocen: „egocen” czy „allocen”? Szkic aksjologiczny faktycznych dawców szpiku kostnego, "Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN", w trakcie procedury wydawniczej.

 Konferencje:

  • Konferencja Naukowa Kompetencje nauczyciela w perspektywie humanistycznej, Uniwersytet w Żilinie (Słowacja), 3 września 2015, tytuł wygłoszonego referatu: Bycie nauczycielem w świetle analizy transakcyjnej;
  • Konferencja Naukowa Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov, Uniwersytet w Trnawie (Słowacja), 5 lutego 2016, tytuł wygłoszonego referatu: The time structuring theory in transactional analysis as a basis for theoretical analysis of school life; j. angielski.
  • III Międzynarodowa Konferencja Naukowa Pedagogy, Educatiom and Instruction; 21-22 października 2016 roku na Wydziale Nauki i Edukacji Uniwersytetu w Mostarze (Bośnia i Hercegowina); tytuł wygłoszonego referatu: Transactional analysis in research into educational reality; j. angielski;
  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa Uniwersytet w wymiarze europejskim i narodowym, 3-4 listopada 2016, Narodowy Uniwersytet im. I. Franki we Lwowie, tytuł wygłoszonego referatu: Analiza transakcyjna – historia rozwoju i zastosowania teorii naukowej Erica Berne’a.
  • IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa Podstawy Edukacji. Konteksty dydaktyczne; Częstochowa, 15–16 listopada 2010, tytuł wygłoszonego referatu: System dydaktyczny Józefa Kalasancjusza;
  • XXV Letnia Szkoła Młodych Pedagogów: Dążenie do mistrzostwa; Kazimierz Dolny–Lublin, 12–17 września 2011 r.; tytuł wygłoszonego referatu: Poglądy pedagogiczne Adama Mickiewicza;
  • V Międzynarodowa Konferencja Naukowa Podstawy Edukacji. Propozycje metodologiczne; Częstochowa, 14-15 listopada 2011, tytuł wygłoszonego referatu: Humor jako kategoria badawcza w pedagogice;
  • XXVI Letnia Szkoła Młodych Pedagogów, Białystok-Supraśl 17-22 września 2012 r., tytuł referatu: Możliwości wykorzystania koncepcji komizmu H. Bergsona w badaniu szkolnej codzienności;
  • VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa Podstawy Edukacji. Sfera wartości i zasad; Częstochowa, 19-20 listopada 2012, tytuł wygłoszonego referatu: Wartość empatii w prowadzeniu wywiadu na tle neokolonialności badań jakościowych w pedagogice;
  • XXVII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów Między sferą publiczną a sferą prywatną, Wrocław-Wojanów 23-28.09.2013, tytuł wygłoszonego referatu: Internetowe forum dyskusyjne jako wirtualny wymiar sfery publicznej;
  • IX Międzynarodowa Konferencja Naukowa Społeczeństwo. Edukacja, Częstochowa 28-29.09.2013, tytuł wygłoszonego referatu: Metoda biograficzna w badaniach pedagogicznych;
  • VII Konferencja Naukowa Podstawy edukacji. Trendy cywilizacyjne wobec wiedzy, innego człowieka, społeczeństwa, Częstochowa 18-19.11.2013, tytuł referatu: Forum internetowe nauczycieli - sfera publiczna czy/i podziemie?;
  • XXVIII Letnia Szkoła Młodych Pedagogów Opowiem o swojej pasji..., Lublin-Sandomierz 15-20 września 2014, udział bierny;
  • X Międzynarodowa Konferencja Naukowa Edukacja – między tradycją a współczesnością, Częstochowa 20-21 września 2014 r., tytuł wygłoszonego referatu: Egzystencjalizm Emila Ciorana w pedagogicznej perspektywie;
  • Międzynarodowa Konferencja Zawód nauczyciel. Raport o stanie edukacji 2013 - Międzynarodowe i krajowe wyniki badań, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 25-26 czerwca 2014, udział bierny;
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa Pedagogika szkolna/szkoły: protokół rozbieżności. Nowe otwarcie, Poznań 25 listopada 2014, udział bierny;
  • III Międzynarodowa Konferencja Naukowa Bajka, baśń, legenda, mit. Magiczny pierwiastek utworu. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, czerwiec 2015, tytuł wygłoszonego referatu: Do czego Czerwony Kapturek wstydzi się przyznać?... czyli erotyczne i nie tylko odczytanie bajek w perspektywie teorii skryptu analizy transakcyjnej;
  • XI Międzynarodowa Konferencja Naukowa Edukacja – między tradycją a współczesnością (kontynuacje), Częstochowa 26-27 września 2015 r, tytuł wygłoszonego referatu: Transgresje taternictwa, czyli o tworzeniu samego siebie w górskiej metaforze w świetle koncepcji autobiografii Jerome Brunera;
  • Konferencja Naukowa Szkoła z wyobraźnią, Poznań, 12-14 października 2015, udział bierny.
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa Innowacje w dydaktyce akademickiej. Dobre praktyki i wyzwania, 7-8 kwietnia 2016, AJD, Częstochowa, tytuł wygłoszonego referatu: Transakcyjne pozycje życiowe studentów - próba charakterystyki z wykorzystaniem teorii analizy transakcyjnej
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa Seriale w kontekście kulturowym. Wi(e)dzieć więcej – próba bilansu, 5-7 maja 2016, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, tytuł wygłoszonego referatu: Seriale w perspektywie analizy transakcyjnej;
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Dziecko-Dorosły-Uczeń w edukacji. Tradycja i nowoczesność”, 3 czerwca 2016, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin, tytuł wygłoszonego referatu: Transakcyjna czasoprzestrzeń szkoły. Formy strukturalizacji czasu i przestrzeni uczniów w optyce teorii analizy transakcyjnej
  • XII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Edukacja – historia i teraźniejszość”, 24-25 września 2016, AJD, tytuł wygłoszonego referatu: O czym dyskutowaliby Erik Erikson i Eric Berne...?, czyli kryzys tożsamości a transakcyjne pozycje życiowe uczniów;
  • I Ogólnopolska e-Konferencja Naukowa Edukacja - Analiza – Transakcje. Teoria i Praktyka, 25 maja 2017, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie; tytuł wygłoszonego wystąpienia: Transakcyjne formy strukturalizacji czasu a jego percepcja wśród studentów (na przykładzie Polski oraz Bośni i Hercegowiny).
  • XIII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Między wolnością a konformizmem – 100-lecie polskiej pedagogiki w odrodzonym państwie”, 21-22 września 2018, UJD, tytuł wygłoszonego referatu: Proksemiczny charakter fizycznej przestrzeni szkoły w ujęciu analizy transakcyjnej;
  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Dobra edukacji i ich pedagogiczna eksploracja”, 3-4 grudnia 2018, Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, tytuł wygłoszonego referatu: Od wycofania do zaangażowania - formy strukturalizacji czasu uczniów w fizycznej przestrzeni szkoły w optyce analizy transakcyjnej;
  • Motyl K., X Ogólnopolski Zjazd Pedagogiczny Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii, 18-20 września 2019 r., Uniwersytet Warszawski i Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, tytuł wygłoszonego referatu: Strukturalizacja czasu uczniów liceum w przestrzeni szkoły - komunikat z badań;
  • Konferencja on-line E-edukacja w czasach epidemii. Gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy, 14 maja 2020 r., udział bierny;
  • Motyl K., Mała Konferencja AT  “Analiza Transakcyjna dzisiaj”, 19 września 2020 r., tytuł wygłoszonego referatu: Transakcyjna czasoprzestrzeń edukacyjna - strukturalizacja czasu uczniów w fizycznej przestrzeni szkoły.
  • Motyl K., XXXIV Letnia Szkoła Młodych Pedagogów im. Marii Dudzikowej Pedagogika w Uniwersytecie. Konteksty – Koncepcje – Praktyki, UAM, Poznań-Obrzycko 13 – 17 września 2021 r., tytuł wygłoszonego referatu: Uniwersytet a idea dawstwa szpiku kostnego.
  • Motyl K., XXXV Letnia Szkoła Młodych Pedagogów im. Marii Dudzikowej Pedagogika i edukacja w wikiświecie; o zmianie/zmianach kultury edukacji w środowisku cyfrowym - jak je badać, opisywać i interpretować, Akademia WSB, Dąbrowa Górnicza - Bielsko-Biała 5–9 września 2022 r., tytuł wygłoszonego referatu: Czy to, co bliskie można badać z daleka? Rozterki dotyczące wywiadów on-line z dawcami szpiku kostnego.
  • Motyl K., XI Ogólnopolski Zjazd Pedagogiczny Przesilenie. Budujmy lepszy świat w sobie i pomiędzy nami, UAM, Poznań ,20-22 września 2022 r. tytuł wygłoszonego referatu: Narracje dawców szpiku kostnego a wartości w społeczeństwie nieustannych kryzysów. Z badań (przed)wstępnych;
  • Motyl K., X Transdyscyplinarne Sympozjum Badań Jakościowych Krytyczne badania jakościowe dla lepszego świata, Uniwersytet Pomorski w Słupsku, Słupsk-Ustka 13-16 czerwca 2023 r.;
  • Motyl K., XXXVI Letnia Szkoła Młodych Pedagogów im. Marii Dudzikowej Generacja antropocenu; co pedagogika i edukacja może/powinna/musi robić, by nie zostawiać świata takim, jaki jest?, UJK, Kielce - Mąchocice Kapitulne 10–15 września 2023 r., tytuł wygłoszonego referatu: Antropocen: „egocen” czy „allocen”? Szkic aksjologiczny faktycznych dawców szpiku kostnego.
  • Motyl K., Ogólnopolska Konferencja Naukowa Dziecko i dzieciństwa w interdyscyplinarnym dyskursie, Uniwersytet Pomorski w Słupsku, Słupsk 19-20 października 2023 r., tytuł wygłoszonego referatu: Dziecko w licealiście. Próba charakterystyki w ujęciu analizy transakcyjnej;

 Udział w gremiach naukowych:

  • członek Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej UJD;
  • członek Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego;
  • członek Zespołu Pedagogiki Młodzieży pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk;
  • członek Zespołu Samokształceniowego Doktorów pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk;
  • członek Ogólnopolskiego Seminarium Podoktorskiego (Uniwersytet Łódzki);
  • członek Seminarium Badań Biograficznych (Uniwersytet Łódzki).

Współpraca:

  • w 2022 roku recenzent w czasopiśmie naukowym "Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN", Wydział Nauk o Edukacji, Uniwersytet w Białymstoku;
  • w 2023 roku recenzent w czasopiśmie naukowym "„Relacja Międzykulturowe - International Relations”, Instytut Studiów Międzykulturowych, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych, Uniwersytet Jagielloński;
  • w 2024 roku recenzent w czasopiśmie naukowym "Symbolae Europaeae. Studia humanistyczne Politechniki Koszalińskiej", Wydział Humanistyczny, Politechnika Koszalińska;

Prowadzone przedmioty:

  • zajęcia z zakresu wprowadzenia do pedagogiki;
  • zajęcia z zakresu dydaktyki ogólnej;
  • zajęcia z zakresu metodologii badań pedagogicznych / społecznych;
  • zajęcia z zakresu diagnostyki pedagogicznej;
  • zajęcia z zakresu tutoringu rozwojowego;
  • zajęcia z zakresu kontaktu interpersonalnego;
  • zajęcia z zakresu metod uczenia się i studiowania;

 

Opracował: Karol Motyl