Zgłaszanie webinariów i kursów e-learningowych - semestr zimowy

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
22 września 2023

Szanowni Państwo,
przypominamy, że zgodnie z przyjętymi w UJD przepisami, wszystkie zajęcia prowadzone w trybie kształcenia na odległość, także zajęcia na studiach niestacjonarnych wynikające z przyjętego harmonogramu zjazdów, muszą przed rozpoczęciem zajęć ze studentami przejść procedurę określoną przez Regulaminu kształcenia na odległość, określony w Zarządzeniu wewnętrznym Rektora UJD Nr R021.1.40.2023

Zgłoszenie webinarium należy składać bezpośrednio do Pełnomocnika ds. kierunku do 29 września 2023 r. 

Do zgłoszenia należy dołączyć kopię zaświadczenia potwierdzającego wiedzę i umiejętności prowadzenia zajęć na odległość, lub poświadczenie wydane przez CKO ZAŁĄCZNIK 1

Przypominam, że wszystkie zajęcia zdalne na WNS realizowane są za pomocą platformy e-learningowej UJD, webinaria należy realizować jako wideokonferencje za pomocą aktywności BigBlueButton

W przypadku ponownego zgłoszenie kursu e-learningowego lub webinarium, składamy ZAŁĄCZNIK 4

W przypadku zgłoszenie webinarium po raz pierwszy, składamy ZAŁĄCZNIK 3

W przypadku zgłoszenia kursu e-learningowego po raz pierwszy, składamy ZAŁĄCZNIK 2 

Pełna procedura i wszystkie załączniki znajdują się w dalszej części wiadomości !!!

Zasady wprowadzania zajęć e-learningowych

 

1. Osoba, chcąca prowadzić kurs e-learningowy lub webinarium na studiach stacjonarnych lub niestacjonarnych, przedstawia Formularz zgłoszeniowy kursu e-learningowego (załącznik nr 2) lub formularz zgłoszeniowy webinarium (załącznik nr 3) pełnomocnikowi dziekana ds. kierunku/ dyrektora jednostki ogólnouczelnianej prowadzącej działalność dydaktyczną.

2. Jeśli przedmiot prowadzony jest dla studentów kilku kierunków nauczyciel zgłasza chęć prowadzenia zajęć e-learningowych wszystkim pełnomocnikom dziekana ds. kierunku.

3. Po zaopiniowaniu zgłoszenia przez pełnomocnika dziekana ds. kierunku/ dyrektora jednostki ogólnouczelnianej prowadzącej działalność dydaktyczną co do możliwości prowadzenia zajęć w formie wnioskowanej przez pracownika oraz zgodności proponowanych narzędzi z kartą przedmiotów oraz programem studiów, formularz jest opiniowany przez przedstawiciela właściwego Zespołu ds. Jakości Kształcenia. Opinie negatywne wstrzymują procedowanie wniosku.

4. Po uzyskaniu opinii podmiotów wymienionych w punktach 2 i 3, zgłoszenie kursu jest opiniowane odpowiednio przez kolegium dziekańskie lub radę jednostki ogólnouczelnianej prowadzącej działalność dydaktyczną. Negatywna opinia wstrzymuje dalsze procedowanie wniosku.

5. Po uzyskaniu pozytywnej opinii kolegium dziekańskiego/ rady jednostki ogólnouczelnianej prowadzącej działalność dydaktyczną, formularz zgłoszeniowy jest przekazywany do recenzji przez dyrektora Centrum Kształcenia na Odległość w zakresie jego zgodności z Regulaminem kształcenia na odległość oraz metodyką e-nauczania. Negatywna opinia wstrzymuje dalsze procedowanie wniosku.

6. Ostateczną akceptację kursu e-learningowego lub webinarium poświadcza przewodniczący Rady ds. Kształcenia na Odległość. Dokumentacja zgłoszenia zostaje przekazana do kierownika jednostki, który przekazuje informację do pełnomocnika dziekana ds. kierunku celem uwzględnienia liczby punków ECTS uzyskanych w ramach kształcenia na odległość w danym cyklu kształcenia,

7. Implementacji kursu e-learningowego lub webinarium dokonuje autor kursu, przy ewentualnej pomocy koordynatora jednostki ds. kształcenia na odległość.

8. Procedura akceptacji i implementacji kursu e-learningowego lub webinarium przeprowadzana jest jednokrotnie, chyba że w programie studiów nastąpią zmiany wymagające korekty w karcie przedmiotu zgłoszonego do zajęć w formie e-learningu. W takim przypadku konieczne jest ponowne przeprowadzenie procedury opisanej w punktach 1-7.

9. W przypadku chęci kontynuowania realizacji przedmiotu w formie kursu e- learningowego lub webinarium w kolejnym roku akademickim należy złożyć takie zgłoszenie do pełnomocnika dziekana ds. kierunku, w celu sprawdzenia zgodności z zapisami zawartymi w § 12, punkcie 1 niniejszego Regulaminu. Po uzyskaniu zgody informacja o prowadzeniu przedmiotu przy użyciu metod i technik kształcenia zdalnego zostaje przekazana do właściwego Zespołu ds. Jakości Kształcenia oraz Centrum Kształcenia na Odległość (załącznik nr 4) i następnie zgłoszenie dołącza się do dokumentacji jednostki dot. realizowanego w formie kursu przedmiotu

10. Prowadzenie zajęć e-learningowych na studiach podyplomowych/kursie podlega

procedurze zgodnej z załącznikami nr 5,6 i 7 i przebiega następująco:

• opinia kierownika studiów podyplomowych/kursu pod kątem zgodności z kartą przedmiotu oraz programem studiów; negatywna opinia wstrzymuje procedowanie

wniosku;

• opinia kolegium dziekańskiego/ rady jednostki ogólnouczelnianej; negatywna opinia wstrzymuje procedowanie wniosku;

• opinia Centrum Kształcenia na Odległość pod kątem zgodności zgłoszenia z metodyką e-learningu; negatywna opinia wstrzymuje procedowanie wniosku;

• akceptacja przewodniczącego Rady ds. Kształcenia na Odległość.

11. W przypadku chęci kontynuowania realizacji przedmiotu na studiach podyplomowych w formie kursu e-learningowego lub webinarium w kolejnym roku akademickim należy złożyć takie zgłoszenie do kierownika studiów podyplomowych / kursu. Po uzyskaniu zgody informacja o prowadzeniu przedmiotu przy użyciu metod i technik kształcenia zdalnego zostaje przekazana do kierownika jednostki oraz Centrum Kształcenia na Odległość. Następnie zgłoszenie dołącza się dokumentacji dot. realizowanego w formie kursu przedmiotu.

12. Prowadzenie zajęć e-learningowych w szkole doktorskiej podlega procedurze zgodnej z załącznikami nr 8,9 i 10 i przebiega następująco:

• złożenie formularza zgłoszeniowego do dyrektora szkoły doktorskiej,

• opinia Rady szkoły doktorskiej pod kątem możliwości prowadzenia zajęć w formie wnioskowanej przez pracownika,

• opinia właściwego Zespołu ds. Jakości Kształcenia pod kątem zgodności zgłoszenia z kartą przedmiotu i programem kształcenia,

• opinia dyrektora Centrum Kształcenia na Odległość pod kątem zgodności z metodyką e-learningu,

• akceptacja prorektora ds. nauki i współpracy z zagranicą,

• negatywna opinia na którymkolwiek etapie wstrzymuje dalsze procedowanie wniosku.

Procedura akceptacji i implementacji kursu e-learningowego lub webinarium przeprowadzana jest jednokrotnie, chyba że w programie kształcenia nastąpią zmiany wymagające korekty w karcie przedmiotu zgłoszonego do zajęć w formie e-learningu. W takim przypadku konieczne jest ponowne przeprowadzenie procedury opisanej w punkcie.

13. W przypadku chęci kontynuowania realizacji przedmiotu w szkole doktorskiej w kolejnym roku akademickim, konieczna jest zgoda dyrektora szkoły doktorskiej. Po uzyskaniu zgody informacja o prowadzeniu przedmiotu przy użyciu metod i technik kształcenia zdalnego zostaje przekazana do Centrum Kształcenia na Odległość, a zgłoszenie dołącza się do dokumentacji jednostki.