Informacje dla pracowników i studentów WNS
Szanowni Państwo
Przypominam, że w związku z przejściem na kształcenie hybrydowe, na nauczycielach akademickich spoczywają dodatkowe obowiązki:
- Założenie na platformie https://enauka.ujd.edu.pl kursu o nazwie „Konsultacje”, w którym możliwe są spotkania ze studentami w czasie rzeczywistym (kontakt synchroniczny). Aktywności do kontaktu w czasie rzeczywistym to BigBlueButton – BBB - (obraz, dźwięk i wiadomości tekstowe) lub Czat (tylko wiadomości tekstowe), jako aktywność wspierającą można traktować Forum. Należy umożliwić studentom samodzielne zapisywanie się na Konsultacje a także w ustawieniach metod zapisów zezwolić na korzystanie z konsultacji jako „Gość”
- Konsultacje w wymiarze tygodniowym trzech godzin zegarowych (dla osób zatrudnionych w niepełnym wymiarze pracy - dwóch godzin) należy zaplanować w rozbiciu na dwa dni. Jeśli pracownik prowadzi zajęcia na studiach niestacjonarnych jeden dyżur powinien odbywać się w terminach zjazdów dla studentów niestacjonarnych. Terminy dyżurów należy umieścić przy poszczególnych aktywnościach oraz w opisie kursu.
- Założenie na platformie https://enauka.ujd.edu.pl kursów osobno dla każdej formy prowadzonych zajęć – wynika to z różnych form zaliczenia i różnych terminów realizacji spotkań w czasie rzeczywistym. Osobno należy założyć kursy dla studiów stacjonarnych i niestacjonarnych i dalej wykładu, ćwiczeń i laboratoriów. W przypadku prowadzenia kilku grup ćwiczeniowych wewnątrz kursu należy dokonać podziału na grupy i przypisać każdej grupie odrębne aktywności lub założyć kursy dla każdej grupy osobno.
Po założeniu kursów dla każdej formy prowadzonych zajęć należy:
- W każdym założonym kursie należy w metodach zapisów zezwolić na samodzielne zapisywanie się studentów lub zapisać studentów samodzielnie. Jest możliwość ustalenia hasła dostępu, które pozwoli na zapisy samodzielne przez studentów.
- Po założeniu kursu należy przygotować harmonogram spotkań w czasie rzeczywistym, zgodnie z planem zajęć umieszczonym w systemie CELKAT. W przypadku braku możliwości realizowania zajęć synchronicznych w terminach ujętych w planie zajęć należy w porozumieniu z właściwymi: Pełnomocnikiem i Prodziekanem dokonać korekty planów zajęć.
- Wewnątrz kursu należy zachować strukturę tematów zgodną z planem zajęć i harmonogramem spotkań tzn. dla każdych kolejnych zajęć należy przyporządkować osobno wtyczki BBB, materiały, zadania itp. Proszę nie kasować aktywności, które już się odbyły.
- Treści kształcenia i efekty kształcenia muszą być zgodne z informacjami zawartymi w kartach przedmiotów (dostępne na: http://bip.ujd.edu.pl/artykuly/39/programy-studiow )
- Należy uzupełnić informacje dotyczące prowadzonych przedmiotów na platformie USOSweb
Dr hab., prof. uczelni Daniel KUKLA
Dziekan Wydziału Nauk Społecznych
w/m
Linki do pobrania instrukcji i poradników korzystania z platformy „Enauka”:
Logowanie i podstawowe aktywności z punktu widzenia studenta: https://wns.ujd.edu.pl/download/Podstawowe%20informacje%20dotyczace%20realizacji%20zajec%20dydaktycznych.pdf
Logowanie się i zakładanie kursów: https://wns.ujd.edu.pl/index.php?c=getfile&id=410
Zarządzanie listą uczestników: https://wns.ujd.edu.pl/index.php?c=getfile&id=419
Praca z podziałem na grupy: https://wns.ujd.edu.pl/index.php?c=getfile&id=415
BigBlueButton, podstawowe działania: https://wns.ujd.edu.pl/download/BBB%20instrukcja.pdf
Korzystanie z platformy BigBlueButton z pominięciem platformy "Enauka": https://wns.ujd.edu.pl/index.php?c=getfile&id=464
Korzystanie z forum: https://wns.ujd.edu.pl/index.php?c=getfile&id=412
Korzystanie z czatu: https://wns.ujd.edu.pl/index.php?c=getfile&id=463
Tworzenie testów, egzaminów: https://wns.ujd.edu.pl/index.php?c=getfile&id=423
Bezpośrednie korzystanie z BBB: Bezpośrednie korzystanie z BBB
Tworzenie kopii zapasowej kursu: Tworzenie kopii zapasowej kursu